Filozofie taekowndo
V posledních letech je na všech úrovních společnosti , zvláště mezi mladými , patrný vzestup násilí a ztráta morálky . Má to samožřejmě mnoho důvodů . Mnoho psychologů dnes cítí , že tento problém plyne z frustrace . Analytikové naopak ukazují na to , že tito svedení lidé , jsou ve skutečnosti část společnosti , která ztratila iluze a hledá hodnoty v tom , co považují za podvodný , materialistický a absurdí svět válek a dekadence . Naneštěstí však na místo konstruktivního usměrňování jejich nadměrné energie a potenciálu , se mnozí z nich ve svém slepém hněvu odchylují a ničí , místo aby stavěli , nebo od toho utíkají a izolují se pomocí drog ve svém vlastním světě fantazie . V současnosti se zdá , že tendence “Silnější má vliv na slabšího” dosáhla vrcholu . Otevřeně řečeno , současný svět blízce připomíná “věk korupce” . Je zřejmé , že tento jev ve společnosti není způsoben bojem o přežití , ale především kvůli přerozvinuté materiální a vědecké civilizaci . To první zavádí mladé k materialismu nebo egoismu , zatímco druhé způsobí , že je člověk zachvácen strachem , i když hraje velkou roli ve veřejném blahu . Takže , co bude lékem ? Je zbytečné říkat , že rozvoj morální civilizace (správné duševní stavy lidské bytosti , jako pána tvorstva ) nabude vrchu , nebo přinejmenším udrží krok s rozvojem materiální a vědecké civilizace . Nejvyšší cíl Taekwon-Do je eliminovat bojování , zastrašením silnějšího , jež utiskuje slabšího , silou, jež musí být založena na lidskosti , spravedlnosti , morálce , moudrosti a víře , a tak pomoci vybudovat lepší a mírumilovnější svět . Všichni lidé bez ohledu na věk cítí , že smrt je ostudná a bědují, že nemohou žít tak dlouho jako borovice nebo želva , u nichž se zdá , že žijí 1000e let . Spravedliví lidé naopak naříkají nad skutečností , že spravedlnost vždy nevítězí nad tyranyjí a mocí . jsou však dva způsoby , jak se vyrovnat s těmito problémy . Za prvé přes duševní disciplínu a za druhé přes tělesný výcvik . Je mou upřímnou nadějí , že díky Taekwon-Do může kdokoli vytvořit tolik síly , aby se mohl stát strážcem spravedlnosti , odmítat sociální nerovnost a pěstovat lidského ducha až k nejvýššímu dosažitelnému stupni . V tomto duchu věnuji umění Taekwon-Do lidem celého světa . Filozofie Taekwon-Do je založena na morálních , etických a duševních kritériích , podle nichž mohou lidé žít společně v souladu a jeho vzory ( tuly ) jsou inspirovány myšlenkami a hrdinskými činy velkých mužů z korejských dějin . Slavní korejští vojenští a civilní vůdci , kteří téměř po 5 století nenapadli své sousedy , a kteří bojovali udatně a podstoupuli velké oběti , aby ubránili svou zem proti vpádu nepřítele . Také zahrnují jména vlastenců , kteří ochotně obětovali své životy , aby Korea opět získala svou svobodu a nezávislost s japonské okupace . Každý Tul ( Vzor )Taekwon-Do vyjadřuje myšlenky a jednání těchto velkých mužů , takže žáci Taekwon-Do musí odrážet pravdivé cíle těch , jejichž jméno tul nese . Proto by za žádných okolností nemělo být Taekwon-Do zneužito pro sobecké , agresivní nebo násilné cíle , ať již jednotlivcem nebo skupinou . Taekwon-Do by nemělo být použito ani pro jakékoli obchodní nebo politické cíle . Dále jsem stanovil následující filozofie a vodítka , jež budou základním kamenem Taekwon-Do , a podle kterých be měli všichni vážní žáci Taekwon-Do žít :
1. ) Buď ochoten jíti i tam , kam jíti je nesnadné a dělat věci , které za to stojí , i když jsou obtížné .
2. ) Buď mírný ke slabým a tvrdý k silným.
3. ) Buď spokojen s tím co máš v penězích a postavení , ale nikdy se svou zručností a obratností.
4. ) Vždy dokonči to , co jsi začal , ať je to malé nebo velké.
5. ) Buď laskavým učitelem každému bez ohledu na rasu , náboženství nebo ideologii.
6. ) Nikdy neustupuj represi nebo hrozbě při prosazování ušlechtilé věci.
7. ) Uč postoj a zručnost spíše jednáním než slovy.
8. ) Zůstaň vždy sám sebou , i když se změní okolnosti.
9. ) Buď věčný učitel , který učí tělem , když je mladý , slovy ve stáří a morálními poučkami po smrti.
Gen. Choi Hong Hi (IX.Dan)
Text byl převzat z překladu Encyklopedie TaeKwon-Do,I.díl